Thursday, December 9, 2010

Sloodle compatible met OpenSim? Ja, het werkt!

Het zal niet voor iedereen super nieuws zijn maar na wekenlang geploeter met scripts en objecten is het dan eindelijk zo ver dat de Sloodle objecten in OpenSim werken, tenminste op de sim waar ik zelf altijd werk. Bijna alle basisobjecten van de Sloodle set 1.0 werken goed. Reden voor een klein intern feestje met mezelf, want al die weken dat ik OAR's en losse objecten van de ene naar de andere virtuele wereld exporteerde waren af en toe wel een nachtmerrie zonder eind.

Het bleek al snel dat tijdens het importeren van een OAR de naam van de 'creator' van de objecten vaak ergens bleef hangen en het verder geen nut meer had om met deze objecten aan de slag te gaan. Dus dan nog maar eens proberen om de OAR ergens anders te importeren. Er waren andere Sloodle gebruikers die wel een eigen OAR met me wilde delen maar ook die hadden problemen om de objecten goed te krijgen. uiteindelijk ben ik op echt handwerk over gegaan. Objecten nagebouwd, of leeggemaakt en dan ge-exporteerd, en dan alle scripts er weer in over gezet. En dan maar hopen dat het de juiste scripts zijn.

Sloodle distributor

Maar nu zijn ze er dan toch, de Sloodle objecten zijn op de Digischool sim te vinden en iedereen kan er gebruik van maken. Even via een Hypergrid naar secondlife://virtyou.com:11002:Digischool 1/48/245/23 springen, op de Sloodle distributor klikken en het is voor elkaar.

Er verschijnt dan een map in de inventory die 'my suitcase' heet, en daarin worden alle objecten opgeslagen die je via Hypergrid binnen haalt. In de Suitcase zit dan weer een map genaamd: Sloodle4OpenSim - 12.2010 waar alle objecten in zitten. Het werkt!

Uitleg over alle objecten en handleidingen over hoe alles te installeren is, zijn terug te vinden op http://www.sloodle.nl/ of http://www.opensimhosting.nl/

Nu nog bedenken hoe we het in het lesmateriaal inpassen, dat is een volgende stap. Wie?

No comments:

Post a Comment